Dagarna bara försvinner

Oj, nu gick det ett lååångt tag igen sen sist jag skrev...*ooopss*

Vi kom iaf hem hela och rena från Ullaredstrippen, fy fanken va kul vi hade...Skrattade i stugan så vi visste knappt vart vi skulle ta vägen...
och hittade något gjrode jag nog med för pengarna bara försvann iväg! =)
Men nu har jag kläder så jag klarar mig ett BRA tag och min nalle också....Och såklart så hittar man en himla massa annat bra och ha också.... =)

Ja, vad har mer hänt....Tycker dagarna bara försvinner utan att man gör något vettigt direkt...
i tisdags stack jag och Ola ut med min pärla och fiskade näbbgädda, det mina vänner är det absolut roligaste man kan fiska...Det nappar exakt hela tiden! =)
Gissa vem som vann??? ;) Jag fick 35 st och Ola fick ca 22...Var och hämtade Håkan vid norjekanal när han slutade jobba och han fick en del han också...Men inte lika många som jag! *hehe*
Snacka om att jag hade träningsvärk efteråt. Trodde inte jag skulle få det av lite fiske...Men vänster arm och rygg fick sig en omgång! =)

Stack även ut och fiskade näbbgädda i fredags, fast var bara ute i några timmar då...Nappade inte riktigt lika bra då men ändå lyckades jag vinna, 3-0! =) Fast Ola skyllde på att han inte vann eftersom han fiskade gädda och jag näbbgädda! Haha, försöka kan man ju alltid! =)

Sen har det varit lite ärende till Ofm som har gjorts.... Kört Ola till trafikskolan ett antal gånger...Går framåt för honom, ska bestämma datum för stadskörning på onsdag...han är så duktig han, men till er som bor i Malmö eller kör den vägen ofta.....HÅLL ER INOMHUS DEN DAGEN! =) Haha!

I lördags var det sedan dags för SKÅNSKT SVETT som de kallar det...Några ledare och värdar från vår F&S förening i Ofm var bjudna ner till Malmö för att testa på olika sorters pass och ha trevligt tillsammans. Tror vi var ca 300st där nere och tränade ihop från hela södra Sverige...
Shit va kul det var, men ack så jobbigt. Körde kl 07.00 från taxigrillen och var där nere vid lite i nio...Då jag började med ett Dans/afropass, alltså ni skulle bara se deras lokaler, vilken j*vla skillnad. Deras golv...De hade flera våningar med flera gym och salar....Shit, är inte alls avis *HOST* Men sen så kostar det ju mer att träna där också...
Efter danspasset så var det dags för ett pass som kallades "Nivåerna" Då de körde 20 min bas, 20 min medel och 20 min intensiv....Shit va kul att se något helt nytt, bas förvånade mig verkligen. Det var skitkul, bra musik..Inte alls som har i Ofm....var ju riktigt jobbigt, ville inte ens veta då hur deras medel och intensivpass såg ut...Snacka om att ta ut sig totalt, men så attans skoj! =)
Sen var det lunchdags och därefter hade jag ett Kiboxpass....PUST, säger jag bara....Var verkligen en nära döden upplevelse, hur jobbigt som helst...Började kännas i kroppen att man redan hade kört två pass den dagen..men det gick, var en aning skakis därefter! ;)
Och då var det dags för dagens sista pass..."Team Malmö" kallade de det, deras F&S firade 30 år så de hade gjort ett pass med låtar från Billboardlistan över de 30 åren...Skitbra musik och ett fartfyllt pass! =)
Så grymt kul hade jag...skulle vilja ta med deras stora sal till ofm, det mjuka golvet och deras podier där ledarna stod och gjorde rörelsterna för att de skulle synas bättre...
Det enda minuset var att jag skulle vilja testa alla pass...Fanns ju massa att välja på såsom skivstång & kondition, Core Buse, cirkelgym mfl mfl....

När jag sedan väl var hemma igen vid halv sju på kvällen så var man rätt så trött. Lyckades sova en halvtimme...Därefter kom Ola hem, vi beställde mat och åt och då kom även Håkan, Jim och Emil hit för att kolla på Eurovision...Tyckte det var rätt segt, låtarna var så sega...Kan ju ha att göra med att man var rätt trött också...Men rätt låt vann absolut! =)

Hade en ANING träningsvärk när jag vaknade upp i söndags...AJ säger jag bara, hela kroppen var helt mörbultad...Har ont i exakt heeeela kroppen...
Och även idag känns det, nästan värre....Mina stackars små ben, hur ska de hålla på passet idag? =)

Bara tre träningsdagar denna vecka, får ta det lite lugnt sen! =)
På lördag är det dags för Tysklandsresa...
mina majhelger är fullspäckade! =)
Ska jobba på fredag också...
Helgen efter det så är det 50 årsfest för Malin och Paul, fy fanken va jag ser fram emot det! =)
Dock kommer nog inte nallen med eftersom han åker till Norge på lördag och ska vara där i en vecka och fiska med resten av det galna gänget! =)

Ja, har säkert missat en massa att skriva om...
Ja, som  min förbannade allergi som har satt igång ordentligt. Kan inte sova om nätterna för det kliar i gommen och näsan rinner. Ola säger att jag låter som en elefant...
Och pga tabletterna så blir jag såååå trött. Orkar inte göra någonting.
idag körde jag Ola till trafikskolan vid tio, när vi kom hem vid elva sen så var jag HEEEELT slut, var tvungen att lägga mig och sova...Sov i en och en halvtimme, får se hur länge jag orkar hålla mig vaken nu....

Igår sökte jag förresten mitt absoluta drömjobb, trodde aldrig tjänsten skulle komma ut....Drömma och hoppas kan man ju alltid göra. Hoppet är det sista som överger oss! =)

Nej nu ska det lagas spätta och potatismos...
Hoppas allt är bra er där ute! =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh tänk om de hade haft likadana friskis lokaler i Olofström som dem har i de lite större städerna. Hade varit såå kul. Där det finns allt =) Nej iställt finns holjebadet, där det är alldeles för dyrt.



Postat av: My

kan ju ta och tillägga att de ska bygga ut (ta en våning upp eller ner till i huset, minns inte vilket av det). Iaf så ska de bygga ut med 400kvm så då blir de det största Friskis som finns i europa...Rätt coolt, fast sen så kostade det ca 2000kr/termin och då får man liksom välja, gympa, gym eller spinning typ...Fast ja, det är verkligen värt pengarna. Synd att inte Ofm var större så vi med kunde ha det så!

2009-05-18 @ 17:47:23
URL: http://flickanm.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilket datum blev det så jag vet när jag skall hålla mig inne? ;-)



Låter som du har haft det bra sedan du var i Ullared och pengar försvinner lätt där men kul är det :-)



Kram

Mia

2009-05-19 @ 12:45:57
URL: http://nattmia.blogspot.se
Postat av: Ida

Åhh vad coolt. Jag hade lätt kunnat betala det om jag hade fått välja på allt det dem har. Man kommer ju ändå upp i samma summa här nere om man vill göra allt det. Dessutom är det litet och trångt här nere. =)



Bilder kommer så småningom ;)

2009-05-20 @ 10:25:14
URL: http://pillla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback