Besvikelse!

Det kan man lugnt säga att jag är nu, både för min egen del och för Olas....Suck!

Åkte ner i tisdags till sommarstugan eftersom de hade lovat hyffsat solväder så hade ju tänkt ligga där och gotta mig i solen och krya på mig lite. Dock så har jag inte ens kunnat sitta ute så som det är blåst! =(
Gick inte på träningen i måndags och tis & ons så har det bara blivit lugna promenader så min förkylning kan ge mig sig någon gång....

Igår så bjöd mormor, morfar och mamma ut mig på Wägga rökeri eftersom min nalle inte behagade sig att vara hemma på min dag....
Var jättemysigt där, ville egentligen till Dagmars men de har bara öppet på helgerna så det fick bli wägga. Åt Wägga-special....Den kan jag verkligen rekommendera...Skitgott var det, mums! =)
Sedan var vi nere på arken för att se om mormors present till mig hade kommit. Men de kom med så många bortförklaringar så jag vet inte vilken av dem man skulle tro på...Haha!
Hade iaf väldigt mysigt, satt och pratade, tittade på Mamma Mia och drack lite gott. Kan absolut inte klaga! =)

Fick väl även rätt så bra nyheter igår, eller bra och bra. Bra för mig och mindre roligt för min sambo...
De körde hem igår, skulle varit där tills på lördag....
Men de gav upp, de blev sååå besvikna. De åkte upp för en veckas fiske....Trodde de, istället blev det fylleslag varje kväll där....Inte riktigt därför de hade betalt pengar och kört till Norge för.....Sådant kan man göra hemma...

Men men, många av de som var med har säkert jobb och familj hemma och såg detta som en semester att festa, släppa lös sina inre demoner och kanske fiska några timmar. Dock är ju M, H och O lite galnare än så...De vill helst vara ute från tidig morgon till sen kväll och bara fiska...Det är det de lever för..
Visst de kan visst festa loss en kväll eller två. Eller bara sitta ner ta något gott att dricka och sitta prata......

Var nog rätt mycket som låg bakom att de stack hem....En blandning av dålig sömn på golvet tillsammans med alldeles för lite mat....Stökigt, dagisliknande beteende mm mm. jag menar, hur normalt är det att kasta glasflaskor på folk som försöker ligga och sova? Visserligen var det småflaskor men ändå, man gör bara inte så...Det vet ju för f'n till och med småbarn...
Är såååååå glad att Ola höll sig i skinnet och bet sig i läppen. Vet att man inte ska reta upp honom när han är trött/ätit dåligt.. Han kan bli väldigt våldsam av sig tyvärr...Dock aldrig mot tjejer men han har ju tyvärr varit med om incidenter som har inspelat sig tiiidigt på morgonen när han har sovit dåligt och inte ätit något...tack och lov så har han lugnat ner sig en del...

Skulle kunna skriva hur mycket över min ilska över att hans efterlängtade "semester" inte blev som han hade tänkt sig. Men pga vissa bloggbesökare så får jag hålla mig i skinnet...Det är ingen som personligen behöver känna sig träffad....Utan det är snarare allihop, inkl O, H och M....De hade inte samma mål med denna resa.
De andra såg det nog som semester, att få komma ifrån vardagen. Men vår vardag ser ju ut såhär typ. Så är livet som arbetslös. Man har inte så mycket pengar att lägga på saker att roa sig för och när man väl gör det så vill man ju lägga det på sådant som man tycker är skitkul...Vilket i deras läge är fiske....

Har nästan lite ångest nu över att han inte var iväg hela veckan och jag som ska åka iväg i 3 veckor sen...
Vet själv hur jobbigt det är att gå hemma och längta efter någon. Det är hemskt, när man själv är iväg så lider man inte lika mycket...
Men men, får hoppas deras nästa äventyr...när det än blir i framtiden blir mer som de hade tänkt sig. Att han kan få njuta och verkligen ha skitskoj och få fina minnen som han kan ha resten av sitt liv....=)

Är hemma på en liten snabbvisit...Ska byta lite kläder i väskan, köra och värda på afron. Ska försöka låta bli att träna, sedan hem och äta lite. Har inte Ola kommit hem från fisket än så kör jag nog ner till stugan igen. Annars ska vi mysa ikväll och så kör jag ner till stugan imorgon istället...
Stannar där till lördag middag någon gång då jag ska hem och göra mig iordning till THE FEST! =)
Ska cykla upp och så har H lovat att hämta mig =)

På söndag kommer mamma och hämtar mig/Oss för morsdagmiddag nere i stugan som mormor bjuder på! =)
Jag och mormor körde till CityGross innan idag och handlade inför helgen så vi slipper göra det imorgon.
För imorgon hoppas vi på gott väder så vi kan ligga och sola hela dagen.
Jag ska vara rödast på festen! Haha! =)

Nu är det snart dags att byta om till friskiskläderna...

Ha det så gott och Grattis till alla studenterna...Skulle sååå gärna vilja göra om det, är skitavis på er! =)

Kommentarer
Postat av: Mia

Fy vad tråkigt att det blev så på O's resa :-( Förstår att de tog sig hem istället..



ha nu så kul på lördag och sola inte innan så du får ont bara ;-)



Kram

Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback