Måttligt irriterad!

Alltså nu är nog toppen nådd tror jag...av ilska!
Kände mig lugn där ett tag och försökte ta det hela med ro. Fick ju som sagt 3600kr typ i lön så att det blev fel med f-kassan var inget problem, för pengarna skulle ju komma om två veckor (en vecka kvar). Och vad får man då för post idag?
Jo, ytterligare ett brev från f-kassan där det står att det FEL ifyllt igen men nu är det ett annat fel...SUCK!
Har gått till af två gånger för att det verkligen ska bli rätt ifyllt och så ÄNDÅ blir det fel. F*n va irriterande, man går ju dit i förtroende om att de kan hjälpa en med att fylla i papperna när man har jobbat lite. Men de skulle ju inte dra av något för jag enbart har jobbat kvällar och helger så varför ska jag egentligen fylla i någonting alls???
Blir såååå trött och irriterad. Imorgon får jag återigen köra upp till Olofström och be dem hjälpa mig, för att enbart ringa till f-kassan går ej eftersom jag måste ha af:s underskrift och stämpel återigen....
Pengarna skulle komma den 24:e, sen vänta en vecka och får tillbaka det igen. Vilket betyder att jag får vänta MINST 2 veckor till på mina pengar, snacka om att jag har ångest över att jag köpte ett 10kort i simhallen idag för 600kr, pengar som egentligen skulle behöva gå till mat. Men men, gjort är gjort. Och vad kläcker O ur sig? "Jag för över pengar till dig". Aaaahhh, jag vill inte leva på honom mer, står i skuld till honom redan som jag gör. Såhär kan det inte fortsätta sen när även han går på akassa......
Vi har bestämt att han står för räkningarna och jag för maten, inte jämt fördelat direkt men det känns bra att jag får vara lite delaktig och så sker sådant här som sätter stopp för mig att kunna hjälpa till med pengarna! Blir så trött =(

Så nu får jag återigen ta från mitt kära sparkonto, skönt att ha det. Men inte att det ska gå till sådant här, risken finns att pengarna inte kommer in på sparkontot igen....Suck, varje månad får jag gå in och snylta där, inte kul inte kul!!

GE MIG ETT JOBB!!!!!!!!!!!! usch, tycker jag gör allt som står i min makt för att få ett hederligt arbete och en lön utbetalad i TID varje månad, ska det vara så mycket begärt? Tydligen.....snart gått hemma och glott på väggarna i 7 månder, 7 MÅNADER!! Vart tog tiden vägen? När folk frågar mig vad jag gör om dagarna, vad ska jag svara?
Ligger och har ångest för att jag sover bort mitt liv, eller så städar/bakar jag.....Och så har jag F&S, det är nog lite min räddning att få komma ut lite.....

Nej, nu måste jag lugna ner mig lite så ska ta och krypa ner och läsa lite......Försöka tänka lite positivt så jag lyckas somna, annars kommer jag som vanligt ligga och grubbla i evigheter...

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Milli

Mysan, kan du inte får jobb på en skola som vikarie? Hos oss behövs det alltid en vikarie och speciellt en som är duktig på idrott. Du kan ju alltid presentera dig på skolorna i ofm eller? Suger fett med f-kassan, trist att läsa...



kramar i massor

Postat av: Karin

Bläddra i lite kurskataloger från högskolorna så kanske du hittar något som är spännande och intressant (jag vet att du egentligen inte vill plugga, men det finns kanske någon kurs som du inte vet om som du egentligen vill läsa)? Om det inte finns något i Kristianstad eller BTH som är intressant så finns det kanske nätbaserade distanskurser på andra högskolor. I så fall kan du ju få bidragsdelen på 2500:- från CSN i alla fall, om du inte är sugen på att låna pengar. Det är kanske värt en koll i alla fall? Sista ansökningsdag är 15 april. Vill du läsa nån kurs över sommaren (i Växjö kan du till exempel läsa 7,5hp Harry Potter helt på distans) så är det snart sista ansökningsdag. Jag vet i och för sig inte vad som händer med a-kassa om du börjar plugga, den kanske försvinner helt?

2009-03-05 @ 18:43:41
Postat av: My

Svar till Milli: Tyvärr så kräver de nog att man har någon sorts pedagogisk utbildning för att få vikariera som lärare, räcker nog inte med hälsopedagogik! ;)



Svar till Karin: Hej på dig, vem du nu än är! Jag har redan beställt och kolla runt på nätet efter utbildningar/kurser och kommer söka iaf två utb till hösten. Kollade först på distansutbildningar men hittar inget som passade. Om jag börjar läsa igen så tvingas jag ta lån för att klara av vardagen tillsammans med sambons akassa. Då det inte fungerar att leva på 2500kr. Det har jag redan gjort i två år på min förra utbildning som jag läste klart i våras. Man får inte gå på akassa när man studerar. Fast min akassa ligger på 3000kr så det är inte så stor skillnad, fast just nu får jag aktivitetsstöd från F-kassan som är på lite mer pengar.

2009-03-05 @ 22:17:13
URL: http://flickanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback