IKEA

Hoppsansa, här var det några dagar sedan jag skrev sist såg jag! =)

Har faktiskt inte haft tid. I torsdags gjorde mamma och jag en impulsgrej och köpte målarfärg till vardagsrummet. Hade inte tänkt måla om där utan enbart byta golvet när vi byter i köket för de rummen hör ihop litegrann.
Så vi köpte färg. Därefter vad det dags för ett Schlagerpass på F&S, så jag körde hem för att göra mig "gllittrig och glampurig" Haha, såg ut som ett spöke, och inte gick det att gympa i skiten för då hade jag visat både det ena och det andra! ;)
Men det var roligt koncept, mamma gillade det stenhårt och mycket folk kom det. Dock var de väääldigt dåliga på att klä ut sig! =/
I fredags var pappa hemma så vi hjälptes åt alla att tömma vardagsrummet på prylar, målade sedan om taket. Vilket tog heeeela dagen! :( Var rätt trött när jag kom hem, men J & H var på väg hit för att spela lite marioparty 8. Skoj kväll, gick väl inte så bra för mig dock. Haha!
Steg upp hyffsat tidigt på lördagen för att ta mig hem till päronen för att börja måla väggarna. Pappa hade då redan hunnit ta bort alla lister och eluttagen. Så det var bara till att sätta igång, kom rätt långt men vid sextiden så blev jag väldigt  trött, hade även en j*vla träningsvärk i nacken och axlar efter takmålningen dagen innan. Så jag tog lördagskväll, kom hem och tog en dusch. Sedan kom J & H hit för att se melodifestivalen med oss. Var så trött så jag visste knappt vilket ben jag skulle stå på. Men efter duschen och en cider i handen så piggnade jag till och hade en trevlig kväll, även den avslutades med lite marioparty. Fast till skillnad från kvällen innan så vann jag i sista sekund, eller vann och vann, snodde alla stjärnorna från Håkan! =)
Sleten gick jag och la mig vid ett, och sleten tog jag mig upp ur sängen vid halv nio för att göra mig iordning för gudstjänsten. Fy fanken va långtråkigt sånt är. Sitta där i 90 min bara för att de ska läsa upp farmors namn en gång. Men men, gjorde det för pappas skull. Så att han skulle slippa gå dit själv. Han tar detta hårdare än vad han visar! =/
När jag väl kom hem så började jag måla igen, va dock väääldigt trött hela dagen så gav upp vid halv sex. Allt är nu målat en gång, två väggar är målade två gånger. Bara resten kvar! ;) Förhoppningsvis ska vi börja lägga golvet till helgen.
Både jag och Ola somnade som en stock vid halv elva i söndags, hade tänkt se Beck men vi pallade inte. Då är det illa! =)
Idag vaknade Ola vid sju, men jag lyckades få honom till att somna om så vi steg inte upp förens kvart över tio. DET var gott och välbehövligt! Har fruktansvärd träningsvärk i baksida lår, pinsamt att man får det av en stege! =)

Mamma och jag bestämde oss för att ta oss till IKEA idag för att våra ljus är helt slut, och så skulle vi "titta" på bäddsoffa till stugen.
Så vi körde och hämtade mormor och körde sedan upp dit. Väl där uppe så hittade vi såklart en bäddsoffa som var på nedsatt pris. Och visst passade den perfekt till stugan så vi tog den. Plocka på oss lite annan skit såsom en matta till vårt vardagsrum, LJUS, toalettlock och lite annat smått och gott... När vi kom ut till bilen så insåg vi ju det faktum att soffan inte fick plats i bilen.
Så mamma och jag fick köra bort halva soffan till våra släktingar i Lönsboda och fick lämna kvar mormor och resten av soffan på IKEA. Körde sedan tillbaka till Älmhult för att hämta resten av soffan, plus mormor. Så jag fick sitta på en liten liten plätt där bak i bilen, inte alls skönt kan jag medge! ;)
När vi väl hade lämnat av mormor så körde jag och mamma ner halva soffan till stugan i Pukavik och sedan tillbaka till Lönsboda för att hämta andra halvan av soffan. Shit vilken dag alltså, många skratt men äntligen har vi en soffa. Dock fick saaben rulla ett X antal mil *asg* Imorgon får vi köra ner resten av soffan till stugan. Pallade inte det idag.
Skulle även ha simmat idag men vi insåg att vi inte skulle hinna det. Var precis så jag hann ner till F&S vid halv åtta! =)
Ja, många skratt har soffan gett oss. Får ha det i minnet när vi ska sova i den! =)

Nähe, om man skulle hoppa in i duschen nu och sedan krypa ner i sängen. Imorgon fortsätter målandet, får hoppas jag hinner bli klar då....Har gått från en väldigt ful grön färg till ljus ljusgrått. Mycket snyggt om jag får säga det själv! =)

Ha det så gott!

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback