Dan före dan! =)

Tjena hej på er alla!
Som vanligt ett tag sedan jag uppdaterade. Men sån är jag, gillar det eller inte liksom =)
Jag skriver när jag vill/känner för det. Har ju bloggen för att ventilera mig lite och berätta vad som har skett de senaste dagarna....

Veckan som har gått har varit låååång och seg..
Höjdpunkterna var onsdag och fredagskvällen när jag var ute och åt  med några vänner och med friskisgänget! =)

Mycket trevligt, munnen fick prata av sig lite och även inta en hel del god mat och dryck intogs! ;)
Dock så lyckades jag bli dålig efter maten jag åt i fredags. Jag antar att det har med att göra att maten var rätt så stark. Så toaletten fick bli min vän i lördagsmorse! =/

Igår spenderade jag dagen hos mamma och pappa medan Ola jobbade över några timmar. 19h extra har han jobbat dennna vecka...gott med extra pegnar! =)
När Ola slutade så var jag uppe och hämtade honom därefter blev det grillat, god dricka och lite skipbospel hos päronen på kvällen. En mycket trevlig och lyckad kväll. Även om jag inte vann någon omgång med skipbo, men men man kan inte alltid ha tur. Pappa vann inte heller och DET var tur för det var han som ville spela för att han skulle slå oss alla...Mohahaha! =)

Idag såg följde vi med Håkan och Jim ut i Jims båt på halasjön. Tog oss ett dopp från båten, inte jättevarmt men inte superduperkallt heller...Frös dock som en tok när man kom upp i båten igen och det blåste attan! =/
Jims båt skulle man ha i havet, fasiken va kul det hade varit...Men jag hade nog kört ihjäl mig själv...Haha, vi var precis lika vilda bakom ratten, bara det att vattnet låg rätt stiltje på sjön...värre på havet där jag leker....Tur man inte har lika stor motor....Fast kul hade det varit! =)

Ikväll ska nallen och jag fira sista kvällen i "friheten" med att pilla lite räkor och äta vitlöksbaguetter....Mumsfillibabba säger jag då bara! =)
Ska bli sååååå skönt och såååå kul att få börja jobba igen. Komma tillbaka till samma skift, samma människor. Får hoppas några av de gamla sommarjobbarna kommer tillbaka, har för mig Sabina kommer iaf...JIPPI!
 Dock så ska vi få ny skiftledare då den ena har gått i pension och den andra har bytt avdelning...Ska bli spännande att se hur dan han är, kommer nog bli toppen tror jag...

Så imorgon ska jag upp tidigt vilket jag inte är van vid nu kan jag säga! ;)
Som tur är så är det bara intro imorgon så börjar inte förens 08.00.... annars skulle jag börjat 06.00! =)
Är helt i exalterad över att få komma igång imorgon...Ser fram emot det som om det var julafton för ett litet barn...
Kan knappt bärga mig, lär ju inte sova många timmar inatt! =)
Hoppas bara jag hamnar vid samma maskin och truck och med J, hoppas han ska ha seeeen semester så man hinner träffa honom lite! Han är såååå go att prata med! Han och jag, vi klarar allt...*asg*

Ja, vad har annars hänt?? Inte så mycket, varit en hel del depp här från min sida...Inte så jag hade tänkt mig att sista veckan skulle vara...hade tänkt vara hos päronen en del denna vecka när Ola jobbade em och såklart fick mamma massa byten och jobbade kvällen mån-tors...=(
Så här satt jag i min ensamhet....ingen träning att gå på. Satt och zappade på tvn men där är det ju aldrig något att se....

Så därför begav jag mig ut på något jag har velat göra väldigt väldigt länge men aldrig vågat för jag har trott att jag inte skulle palla det...ut och "springa" med andra ord. Så tog på mig mina nya fina rosa/silvriga dojjor och begav mig iväg...Gick jättebra i början. Började väldigt lugnt eftersom jag inte vill tröttna...Men när jag hade tagit mig lite mer än hälften av rundan så släppte blåstret som jag hade satt på hälen...(fick skavsår där av de nya skorna när jag var ute och gick med Sanna i tisdags)...Så det var bara till att ge upp och börja lunka försiktigt hemåt igen. Tråkigt när man var sååå taggad.
Har en lååång runda som jag har som mål att ta mig runt så småningom...fast för tillfället så är den väldigt förkortad för att hitta min kondis igen som jag har tappat någonstans! =)
Har nu varit och inhandlat compeed så nu är jag redo för att ta mig en tur till....
Fundera på att försöka mig på det ikväll eller imorgon efter jag har varit iväg på introt....
Vill helst att Ola ska vara hemma så jag slipper ha nycklar och dylikt med mig...Jobbigt att ha det i handen när man springer.
Vet inte om jag ska skippa mobilen också. Hade den som musik-källa med den var med klumpig att bära på, plus att öronsnäckorna inte sitter på plats! =( Fy va jag saknar min gamla mobil, varför skulle den gå sönder och sluta tillverkas????
Fast kan byta snäckorna till denna mobilen. Eller gör jag så att jag "lånar" Olas  ipodnano...den kan man ju festa på kläderna så slipper jag hålla i något...DET skulle vara skönt! =)

Det var lite snabb uppdatering...Skriver lika mycket som jag pratar, haha...Märks inte att jag är ett pratmonster va? =)

Ha en trevlig söndagskväll, för det ska vi ha! *mys*

Kommentarer
Postat av: Mia

Pratkvarn!!! Fast då är vi ju två ;-)



Ha det så bra på jobbet nu i sommar..



Kram

Mia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback