Besvikelse, jobb och ensamhet!

Mycket har hänt de senaste dagarna. Eller egentligen inte, men i mitt huvud har det pågått en himla massa aktiviteter....Både på gott och ont.

Som ni kanske märkte av mitt förra inlägg så var jag sååå himla glad, det går inte att beskriva..
Det kändes som om vinden vände lite, att det kanske skulle bli ett bra år för oss iaf...
Bara positiva tankar fanns i mina tankebanor, lite för positiva och orealistiska kanske...
För på fredagskvällen så skulle jag bara gå in på min hotmail lite snabbt innan jag skulle gå och lägga mig för att orka med en helgs arbete.
Och gissa vad man får för mail då? -Från Nymölla och att den där tjänsten som jag sökte som hälsoutvecklare...mitt drömjobb med andra ord!! Har ju läst den utbildningen och varit där och praktiserat, PLUS varit sommarjobbare hos dem i två, snart tre år...
Och i mailet stod det bara kort och gott "tjänsten du sökte har blivit tillsatt av en annan sökande"..Snacka om att det positiva bara försvann i ett smack....Blev så j*vla ledsen att man inte ens kom till intervju.
Men tjänsten var säkerligen tillsatt innan den kom ut på nätet...
Lovade och svor för mig själv att jag inte skulle ha några förhoppningar eftersom jag visste att jag då bara skulle bli besviken om jag fick ett nej....
Trodde ändå någonstans där inne att det skulle finnas en pyttepytteliten chans, men det gjorde det tydligen inte...
Även att man har rätt utbildning och har varit där, vet hur deras företag är uppbyggt osv så hjälpte inte det...
Vad kan det då tänkas vara för fel på mig??? Det blev som jag vände det till, (gissa hur lätt det var att somna sen)...
Antagligen åldern och att det inte var en högskoleutbildning...Men ändå säger många företag att de hellre vill ha de som har gått KY-utbildning. Hur f*n ska de ha det egentligen???
Jaja, säger ni. Det är bara till att söka vidare, men problemet är att det finns så få sådana tjänster..Speciellt nu när allt annat också går dåligt....Och så trivdes jag sååå gudomligt bra när jag var där och praktiserade...Kanske blir tjänsten ledig om sisådär 25-30 år igen och då ska jag fanimej söka den igen!!!

Varför kan jag inte vara 35 och ha massa livserfarenheter???
Tro det eller ej, men en tjej som jag har också drömmar och mål här i livet...Mål som kändes såååå bra förra sommaren, som sedan försvann när både Ola och jag blev arbetslösa, man fick lite hopp nu när Ola fick börja jobba igen...och SMACK så försvann de över en natt igen...SUCK!

Gjorde ju inte saken bättre när man kom till jobbet sedan på lördagen och pratade med tjejerna som jobbar där som "typ" är i min ålder, som sitter med hus och barn...JAG VILL OCKSÅ, så småningom... men det känns så långt borta... Att bara kunna få gå och drömma om det och tänka på det kan förgylla mina dagar, men när det hela tiden går nerför så är det så himla jobbigt/tråkigt...
När är det min tur att få lyckan??? När ska jag få känna de där lyckokänslorna en längre tid???


Ola fick hoppa in och jobba extra ihelgen...vilket passade perfa eftersom även jag skulle jobba. Lite extrapengar där, det tackar vi för. Kan behövas, lika bra att försöka jobba ihop så mycket som möjligt på de här sex veckorna. För sen kanske vi båda för återgå till akassan....suck! Eller plugga och lån? Återstår ju att se om man kommer in. Vill jag verkligen plugga???

Var förresten sista tiden jag hade uppsatt på att hoppa in som vikarie som personlig assistent. Lite tråkigt faktiskt, bättre arbetskamrater får man leta efter. Kommer sakna dem, hoppas innerligt att man blir inringd någon gång igen..
Men på måndag börjar jag ju sommarjobba, och det mina vänner ska bli gott! =)
Återfå lite kontroll i sitt liv, känna sig behövd och viktig...DET saknar jag!

Men veckan som är nu kommer bli trist, Ola jobbar em och jag ska försöka slå dö på massa ensamtid...=(
Ska iväg och äta med några tjejkompisar på onsdag och ut med friskis på fredag... =)

Nähe mina vänner...Köra igång en maskin tvätt och dammsuga...

Friskis ikväll kl 19, ni kommer väl?

Ha det så gott!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du vill säkert inte höra detta just nu men jag är övertygad om att det kommer att vända och att du hittar ett jobb som du kommer att trivas med.. Det kanske finns en mening med att du inte fick just det jobbet du sökte.. Allt har en mening det tror jag på..



Ha det nu så gott och ha det bra på jobbet i sommar..



Kramar

Mia



Ps.. Kom ihåg det där med fika ;-) Ds..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback