Sen uppdatering!

Hej svejs allihop!

Under jul & nyårshelgen har jag varit fruktansvärt dålig på att uppdatera. Tänkte därför "lite" kort ta och berätta vad som har hänt sedan sist.

Lilljulafton: Kvällen spenderades hemma hos mamma och pappa. Vi satt alla samlade framför tv:n och spelade bingolotto. (uppersittakvällen), pratade och drack lite glögg.

Julafton: Då delade jag och Ola på oss, vid ett tiden så körde jag upp Ola till hans mamma och jag körde till mina föräldrar. För en gångs skull så var vi några stycken på julafton. Mamma, pappa, Jocke, jag, Hanna, Thomas, Mikaela, Mormor och Morfar. Vi åt julmat och spenderade sedan kvällen med massa prat & godis i soffan. Vid halvsju öppnade vi julklapparna och eftersom vi "barn" har blivit rätt så stora så var det ingen som ville leka jultomte. (Jag och min bror har gjort det i alldeles för många år så ingen av oss ville). Till slut gav mamma upp och sa att hon kunde ta sig på det i år. Allt för att få det överstökat! ;)
Önskade mig inget speciellt i år heller, hade redan fått så mycket tyckte jag. Så pengar, en parfym som jag själv har valt ut fick jag av. Av min käre bror fick jag ett par öronhänge som jag själv fick iväg och köpa! =)
Vid åttatiden dök sedan älsklingen upp, mätt så han knappt kunde röra sig...*skrattar*
Vid tovltiden började alla bli trötta och äcklade av all mat och godis som vi hade stoppat i oss så jag och Ola gick hem.
Väl hemma var det dags för oss att byta julklappar. Av Ola fick jag en rosa Niketröja (långärmad) och en annan häftig tröja. Fick även HELA serien Sex and the city! =) (Har därför blivit en hel del lata dagar framför tv:n för att ta mig igenom hela serien. Är dock inte kalr än! ;)
Av svärmor fick jag en parfym som luktar gudomligt och en rosa pyjamas! =) Av svärfar fick vi pengar (som kommer väl till nytta) ;)
Ola fick med såklart lite julklappar av mig. En rakapparat, en popcornmaskin och dassboken. *skrattar* Eller detta var vad Ola trodde att han enbart skulle få i julklapp! ;) När vi var klara så gick jag nämligen till städskåpet där jag hade gömt en julklapp till. Detta gjorde jag eftersom jag vet att Ola är liiiite för nyfiken av sig så om denna hade stått framme så hade han kunnat gissa sig till vad den innehöll. Vad innehöll den då? - En xbox 360 som han sååå länge har pratat om att köpa när vi införskaffar oss den nya tv:n. Snacka om att han blev glad! =)

Juldagen: På dagen begav vi oss ut på mellandagsrea för att kanske fynda. Lånade mammas saab och körde mot K-stad. Hittade ingen PS3 till Jocke som vi hade lovat att köpa. Däremot blev det en ny stooor fin tv, nytt ljudsystem med bluerayspelare och några filmer. Blev ingen billig dag vill jag lova! :)
På kvällen hade vi inte fått nog av julmaten så då begav vi oss till svärmor där även Olas bror och flickvän var för lite god mat och mys! =)

Annadagen: Vi börjar bli lite smått trötta på att vara iväg varje kväll så vi tog oss en rejäl sovmorgon och myste i sängen. På kvällen var det sedan dags för kalkonmiddag hos svärfar...*mums* =) Olas bror & flickvän var där och även Olas farmör. Inte så ofta man träffar henne men alltid på middagar över julen och någon gång på sommaren!

Lördagen: Mamma och jag körde till Ikea för att inhandla tvbänk till oss och hon skulle ha nytt golv till köket och vardagsrummet. För en gångs skull så hittade vi alltihopa, fast det tog en bra stund och mycket spring mellan olika avdelningar. Och självklart så åkte det med lite ljus i vagnen! ;) Vi hade lånat pappas firmabil och tur var väl det. golv på 50kvm tar en j*vla plats, plus min bänk som inte heller var så liten! :) Vi var rätt trötta efter att ha asat in och ut allt ur bilen! =)
Åt lite gott hemma hos mamma och pappa på kvällen. Satt vid tv:n och tittade på Mamma Mia med mamma och mormor. (Vi hade då förflyttat vår gamla tv, tvbänk och vårt gamla ljudsystem som mamma hade köpt av oss. Skönt att bli av med det så enkelt!  =) Tror nog att allt uppskattades! =)

Söndagen: Jag och Ola försökte oss på att sätta ihop den låååånga tvbänken. Vid kvällningen kom Emil H och hjälpte oss då gick det snabbt! Det var då vi kom till det roliga, shit va vi skrattade. Vi skulle möbkera om för att saker och ting skulle få plats. Vi kom då fram till: Tvn ÄR för stor, soffan är för stor och vardagsrummet ÄR för litet...*asg*
Men till slut så blev allting bra! :) Tycker faktiskt det blev riktigt snyggt!
Vi spenderade sedan kvällen med att kolla på tv bluerayfilmer.

Måndag: Var iväg och handlade med Malin inför nyårsafton och spenderade sedan resten av dagen i soffan för att kolla på S.A.T.C! =)

Tisdag: Var iväg och nyårshandlade med mamma till deras fest och spenderade sedan även den dagen med att kolla på serien! =)

Onsdag: Och så äntligen kom nyårsafton som jag för en gångs skull verkligen har längtat efter! =) klockan ett körde mamma upp oss till Malin och Paul där vi drack lite cider och påbörjade maten. Vid ca femtiden kom resten av folket, vi åt gott, drack gott och skrattade en hel del. Vid åtta gick vi iväg för att hämta Sussu på jobbet! =)
Kvällen blev väldigt lyckad måste jag säga. Vid två kom taxin för att ta oss hemåt! Tack för en trevlig kväll!

Torsdag: Körde upp mamma till jobbet när hon började jobba! Sedan blev det ännu en slappdag framför soffan. Mycket slapp och mys har det blviit men för det mesta har Ola varit hemma och myst med mig så det har varit helt underbart! =)
 
Fredag, lördag och söndag: Tog det lugnt och tog dagarna som de kom. Mycket härligt och en massa kvalitetstid med Ola. på lördagen var vi även på 50 årskalas hos min morbror, god mat bjöds det även på då! =)

Måndag: Vi bestämde oss för att ta tag i lägenheten lite, tvättade, gjorde vid tvätt, strök tvätt, frostade av frysen, städade kylskåpet och några skåp i köket. Ola och Håkan stack ut en runda för att isfiska lite. När de kom tillbaka så beställde vi pizza och tittade på film.

Tisdag: Olas sista semesterdag! =( Vi steg upp tidigt och packad matsäck och begav oss ut på en sjö för att isfiska. Massa kläder var det som gällde. Hade en väldigt mysig dag på isen, lite kallt och lite tråkigt ett tag när det inte nappade. Grillade sedan lite korv och hade det gott.
När vi väl kom hem vid halv fem så åt vi och blev därefter väldigt trötta, råkade nog somna till lite...*ler*
Gick för första gången på tre veckor och la oss i vettig tid! =)

Ja, det blir en hel del att skriva när man inte har varit flitig på att uppdatera. har säkert glömt något! =)
En sak är dock säker. Har knappt rört på mig och bara suttit och ätit. Känner mig som en uppstoppad flodhäst. Så det ska bli skönt när träningen drar igång på rikitigt nästa vecka! =)

Nehej, nu ska jag återgå till vad denna dag ska gå ut på. Är en riktig städ och tvättdag idag. Ska försöka städa ut julen ordentligt idag! =) Men man är lite förslappad så det går inte så fort! ;)

Hoppas ni har haft en underbar helgledighet!

Ha det så bra!

kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback