Gör ett nytt försök!

Hej alla glada!
Gör nu ett försök till att återkomma med bloggandet. Tror dock inte jag har så mycket att förtälja då varje dag ser typ lika dant ut.

idag är det en vecka sedan Ola blev arbetsbefriad. Alltså så har vi klarat en hel vecka utan att klösa ögonen ur varandra.
Just nu är det rätt mysigt att ha någon hemma. Även om det alltid slutar med att en sitter här vid datorn och den andra i tvrummet.
Dock brukar vi avsluta varje kväll med att titta på en eller två filmer tillsammans *mysigt*
Jag hoppas vi kan ha det såhär ett tag till framöver, är så rädd att vi ska gå varandra på nerverna och börja bråka... Något vi typ aldrig gör i vanliga fall! :S

Försvinner ju iväg nästan varje kväll för träning så då kommer vi ifrån varandra lite *ler* Sen ska jag bara försöka lära upp honom till att hjälpa till med saker och ting hemma *lycka till* Snäll som man har varit nu när man har gått hemma själv så gör ju jag typ allt här hemma. Mest för att fördriva tiden, men nu kan han gott hjälpa till lite här hemma. Inte bara sitta och spela krysslåda (xbox) eller sitta vid datorn och kladda! :)

Ja, annars har det väl inte hänt så mycket. Har skrivit och skickat iväg ca 12 jobbansökningar/sommarjobb. Hoppas verkligen jag iaf får något sommarjobb så man tjänar några kronor att leva på. Hittade även två jobb till idag som jag tänker söka, inte för att jag har vad som krävs men har man skickat iväg det så känns det bättre inombords iaf! *ler*
Det där jobbet de ringde från af och frågade om jag var intresserad av kom jag inte ens till intervjuerna. Inte konstigt, man kan inte använda cvt man har på deras hemsida. Speciellt inte när man söker så olika arbeten. jag vill kunna ändra cv/personligt brev och kunna rikta det mot just det stället jag söker på. Så, lite förståeligt är det, tyvärr... Annars lät det väldigt spännande och passande för lilla mig. Men men, sånt är livet!

Imorgon kommer H & J hit igen. Ska äta taco gjort på vildsvinsfärs tror jag det var :) Och sedan blir det till att spela Rayman3 som är inköpt (åka pulka bl.a.) ;) Fick även en för tidig alla hjärtansdagspresent av Ola, Lips. =) hoppas verkligen jag kan få dem till att sjunga med till några låtar iaf *ler*

Ja, imorgon är det fredagen den 13:e, akta er! ;)
och på lördag är det som sagt alla hjärtans dag! Ska spenderas på ett 14 årskalas och sedan blir det nog lite mys med god mat framför melodifestivalen! :) Eftersom jag för tillfället inte har råd att ge Ola någon present så får han bestämma maten, som jag bjuder på. (Är rädd att det blir Pizza för det har han gnällt länge om nu, tänker dock försöka övertala honom att pilla räkor istället). =)

Ha en bra torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback