En dag närmare fredag....

Fast helg är det ifs nästintill varje dag här tycker jag. Försöker dock se till att man inte faller in i träsket med gosaker mitt i veckan...Ola var som en liten pojke igårkväll och ville ha det och det, tur att det är jag som sköter handlingen för då finns inte sådant hemma! ;) Så det hela slutade med att han fick äta knäckebröd. Fas han egentligen ville ha smoothie, men det orkade jag inte stå och göra! =)

Skulle behöva komma upp tidigare om dagarna så man fick in matrutinerna igen, fy va jag saknar dem. Mådde så mycket bättre när jag fick mina sex mål mat om dagen, nu blir det kanske tre, max fyra :(
Nackdelen med att stiga upp är ju att dagen blir sååå mycket längre, tid som måste fyllas ut och det är inte lätt när det inte får kosta pengar...
Åh, va skönt. Vilka lyxproblem tänker många. Ja, den första månaden. Men när det har gått 6-7 månader så säger man inte samma sak längre. Jag mår bra när jag får göra bra ifrån sig, och det enda som finns att göra då är att städa och hålla iordning här hemma. Vilket kan bli rätt tröttsamt eftersom det är typ bara jag och Ola som ser lägenheten ändå.
Så till alla er som gnäller på mig för att ni tycker jag städar för ofta så har ni förklaringen.....
Idag har det renbäddats, tvättats, dammsugats och plockats iordning lite.
Ska strax göra mig iordning för att köra upp till af, på "öppet hus", sen till maxi och köpa lite saker som inte fanns på willys igår. Därefter ska den där förbannade luggen äntligen klippas igen så man ser! =)

Därefter hem och tillaga mat. Kanske städa lite i köksskåpen och stryka tvätt i väntan på att Forzan ska börja.

Har en hel del att ta upp med af idag, har aldrig varit på "öppet hus" som hon kallade det. Vi fick droppa in mellan 13-1 någon gång och berätta om våra tankar.
Har ju en del, speciellt på alla jobb man har sökt nu. Har verkligen inte legat på latsidan, tror dock det ändå är förgäves när ALLA andra också söker jobben. Ska även prata om praktikplats eftersom jag har funderat på det ett tag. Att få komma ut bland människor igen lite. Än så länge har inte Ola och jag gått varandra på nerverna, men är så rädd att det ska ske. Skönt om man då kanske kunde få komma hemifrån lite under dagen så vi kan rädda vår kärlek! =)
Och så till de där studierna som jag vissa dagar är jättetaggad till och andra så känns det bara meningslöst, att jag egentligen inte vill plugga utan bara för att ha något att göra...... vad vill jag egentligen? Ja, innerst inne vet jag ju det. Dock vill inte världen samarbeta med mig! =)

Nähepp, hoppa in i duschen nu kanske och sen bege mig......
Ska äta "lyxmiddag" enligt min mening idag (och nej, det är INTE taco för en gångs skull).. Så jag börjar redan bli hungrig, bara för jag vet vad som väntas. Får bli lite frukt så länge! =)

Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback