Söndag!

Snacka om att dagarna bara flyger iväg. Hinner inte med längre, jag stiger upp gör lite saker och helt plötsligt så är det läggdags igen, sjukt dethär. Därför jag inte har hunnit blogga! =)

Dock har det varit helt UNDERBART väder ute de senaste dagarna.
Har gottat mig en del kan jag erkänna. Några långa promender i mindre kläder än normalt *me like* =)

I onsdags så påbörjade jag en stodstädning, jag och Ola åt en goood lax till middag. Var skitlänge sedan jag åt rökt lax oh det syntes nog *asg* som jag åt! ;)
Därefter stack mamma, Ella och jag och simmade. Köpte mig även ett par byxor där som jag har velat ha såååå länge men har inte hittat dem innan. Gjorde ju inte saken sämre heller när det var 20% rabatt på dem! =)
När jag kom hem så kom svärmor förbi en runda och pratade lite. Ola körde sin första körlektion i onsdags så hon var ju tvungen att höra hur det hade gått....är så stolt över min lilla nalle, äntligen har han tagit tag i körkortet! *glad*

I torsdags så körde jag och mamma massa skit till tippen. Så duktiga My backade bak till släppet, körde med släpet och BACKADE med släpet alldeles själv! Duktiga jag är, är riktigt stolt över mig själv. Inte var det lätt, men jag fixade det! =)
Därefter så körde vi och hämtade upp mormor för att bege oss till Lönsboda marknad, var inte mycket att hurra för men mormor gillade det nog. Hon fick prata av sig med massa gamla bekanta och släktingar. Kom hem rätt fort därifrån så vi tog oss en liten fika hos mormor innan det var dags för lilla mig att bege mig till jobbet...
Kvällen gick fort eftersom vi var på något evenemang på folketshus med oriflame och modevisning! =)

Fredagen spenderade jag återigen på jobbet, fast gick då bredvid igen på dagtid. Så dagen gick väldigt fort då det var så mycket att ta in och prata med nytt folk! =)
När jag kom hem sedan så var jag DÖDStrött, så det fick bli en powernap innan jag tog mig en promenad i det fina vädret. Och städade även klart det jag inte hann med i onsdags.
På kvällen beställde jag och Nallen lite mat och myste i soffan!

Lördagen steg jag upp hyffsat tidigt, körde till päronen och krattade ner ALLA deras förbannade löv som de har på backen, tog mig sisådär 5 timmar. Finfina blåsor har man nu och träningsvärk i gäddhänget! ;)
Fast hade ju sällskap av en tupp! *asg* Den stod gömd hos oss, som sedan Markus G skulle få i födelsedagspresent eftersom han tydligen kallas tuppen! =)
Blåsorna måste vara borta tills på torsdag då det bär ner till sommarstugan för att kratta ännu mer löv! =)
På kvällen så åt jag fondue med familjen. Därefter ringde Malin och Sussu som befann sig på fest i grannhuset...De kom på ett litet besök och övertalade mig att köra hem och byta om och sedan komma och festa med dem. Sagt och gjort så blev det!
Blev en rätt så lyckad kväll, tack Malin och Sussu för att ni drog med mig. Ni är guld värda! =)
Dock fick jag gå hem rätt så tidigt eftersom mina ögonlock började bli väldigt tunga...

Vaknade väldigt sent idag...skönt att få sova ut. Körde sedan hem och dammsög & tvättade päronens saab och min volvo....
Så jag känner mig rätt så duktig den här helgen! =)
Har även en del saker till som ska fixas och donas idag.
Imorgon bär det ner till stugan för att renbädda och morfar och jag ska försöka oss på att få ihop bäddsoffan! ;)
Därefter ska vi simma och sedan träna på F&S! =)

Ja, där var en liten uppdatering på vad som har hänt på sistone!

Ha det så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback