Avsluta???

Hej igen, har som vanligt varit dålig på att uppdatera...
Har lite funderingar på att ta bort bloggen, tro det eller ej men jag har varken tid eller lust till att skriva här.
Har inte så mycket att skriva heller för den delen....
Som tur är så har jag inte så många som läser min blogg så det blir få som blir besvikna att jag kanske lägger av....

Jaja, får väl ta en liten uppdatering iaf..

Påsken firades nere i stugan, urmysigt att kratta upp alla löv, städa undan i stugan och sedan bara njuta tillsammans med en eld sprakande i kakelugnen och en och anna drink som rann ner i kroppen! ;)
På påskdagen dök tillochmed min morbror upp och skulle överraska mormor och morfar, det var nog uppskattat! =)

Kom hem igen på måndagen, tog det lugnt och packade upp/städade undan det värsta på tisdagen.
På onsdagen så hade mamma och jag en sådan där "100 ärende som måste göras"dag...
Var och handladde, var på apoteket, arbetsförmedlingen, maxi, hemmabutiken mm mm mm...Dagen bara försvann, va även nere i Bromölla på Claessons för att hämta lillebrors motorcykel som hade varit på service, körde dit den kvällen innan...
Sen var det träning också, mycket viktigt! ;)

Torsdagen så åkte kapellet av på min båt, började storstäda den inför rubb&vax och tillfixning.
Fick ett trevligt samtal på onsdagen också från PV Enterprise så var på anställnignsintervju där på torsdagen...
Lämnade in en jobbansökan till dem i sept och nu hörde de av sig...*skrattar*
Det är en lagertjänst som truckförare, verkade vara ett jobbigt jobb med mycket att göra och mycket att hålla reda på.
Fast har ju inte fått det än så vi får se....Vill ju vara på nymölla först...*snyft*
Men i så fall börjar det redan nu och vara i 6 månader, provanställning...Sen lär det ju inte bli mer för hon sa att produktionen brukar gå ner på hösten och då får de säga upp folk, då lär det ju bli jag som får gå eftersom jag anställdes typ sist....
Vet inte om jag har lust med att gå arbetslös igen efter det....Får se hur jag gör, har som sagt inte fått det än. Verkar även vara rätt dåligt betalt....

Har iaf sökt utbildningar till hösten så vi får se hur det blir, vill egentligen inte plugga men hellre plugga än att gå arbetslös.....Stort dilemma det där! =)

Har sedan legat vid båten fre-lör för att göra den fin. Har slipat undertill för att få bort alla snäckor, rubbat & vaxat inuti, putsat relingen och motorn blänkande...
Skulle nu idag köra hem för att bottenmåla båten och rubba/vaxa utanpå...men vad ser jag då? Att det endast är 4 grader ute och då kan man varken måla eller vaxa =(
Så får se om jag hinner sjösätta idag, ser dystert ut...

Pappa fick även åka in till akuten igår med en j*vla värk i ryggen och arm och ben som domnade av..
Visade sig vara ryggskott och högt blodtryck, så han kan tyvärr inte hjälpa till så mycket =(

Så nu ska jag bara sitta här och vänta på bättre tider....

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Milli

Jag tycker det är kul att läsa din blogg. Om du slutar får vi chatta istället. Låter härligt med båten. Du får ta mig på en tur i sommar ;) Martin syster med familj har också köpt båt, fast dem har sin i karlskrona. Ha en bra vecka och hälsa Anders att han ska krya på sig :) Kram.

Postat av: Sofie

min kära vän hur i hela friden ska jag hålla koll på vad som händer med dej hade du tänkt om du slutar blogga??? det gör inget om det inte blir så ofta du uppdaterar men det är alltid lika trevligt att läsa när du har gjort det :) kramar i massor

2009-04-20 @ 21:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback