Torsdag = snart fredag....

... Och vad är det för speciellt med fredagar & helg??? Absolut ingenting, gör ingen skillnad i hur mitt liv ser ut. Utan det fortskrider likadant som alla vardagar! :S
Antingen jobbar Ola eller så fiskar han, och ensam hemma lämnas jag. Åh så skoj, not!
Börjar tröttna en aning på detta nu måste jag erkänna. Jag vill också ut och göra något som känns bra ända in i själen och som även kan ge några småpengar. Att leva på den lilla akassa jag har är icke skoj mina vänner!
Vrider och vänder på vart ända öre för att få ihop det.

Försöker även göra situationen bättre för vår ekonomi här hemma eftersom vårt samhälle ser ut som det gör.
Så jag och Ola (trodde jag iaf) had bestämt oss för att intresseanmäla oss till några billiga treor. (för jo, vi har upptäckte att för 1000kr mindre i månaden kan vi få en hyffsat fin trea istället för vår gudomligt underbara tvåa som kostar oss alldeles för mycket).
Så jag tog tag i det hela och ringde ofmhus eftersom vi visste att en familj skulle flytta ifrån en trea på smålandsgatan. Men när jag ringde dit så blev jag nästintill idiotförklarad för att jag ringde istället för bokade på nätet. Så tack till er som sa att det även gick att ringa dit!!
Lite svårt att boka på nätet när man behöver ett lösenord som vi har skickat efter. Av någon anledning hamnade det hos svärfar och det har han slängt!! Så nu fick vi skicka efter ännu ett nytt lösenord. Tar ju en evighet innan vi får det och innan dess hinner lägenheterna försvinna...

Anyway, visade sig sedan när Ola hade gått till jobbet att han inte alls var intresserad av att kolla på lägenheten på smålandsgatan. Så där fick jag typ värsta utskällningen via sms, kul!
Det enda jag vill är att få ner vår kostnad en aning för att kunna leva hyffsat normalt fast att risken finns att vi båda snart går hemma arbetslösa.
Om vi tog en trea så skulle han kunna få ett eget rum till fiskesakerna och datorn. Slippa ha allt detta i vardagsrummet som för övrigt ser ut som kriget i dagens läge. Tänk att få slippa alla dessa illaluktande väskor, kläder, gummisaker och framförallt KROKARNA!!!
Fick höra att i denna lägenhet fanns det väldigt mycket utrymme för detta.
Vi skulle även sätta upp oss och gå och titta på två treor här i gamla trygga jämse!

Men men, nu blir det inget med det. Jag skiter i vilket, inte jag som står för lägenheten och det är inte jag som betalar räkningarna. Skulle bara ännu en gång vara snäll och så får man något sånt här tillbaka! yeye, sånt är livet!!

Hade sett fram emot att få gå och titta på lite olika lägenheter, inte för att vi måste ta någon annan utan bara för att det skulle hända något i min vardag, ha något att se fram emot.
Nästan så jag snart hänger upp en lapp på ica där jag erbjuder mig att renovera rum för att ha något att pyssla med om dagarna, måla, tapetsera mm. Åh, va jag vill ha något att göra nu!!

Jaja, ännu mer gnäll från min sida. Har jag skrivit ett enda positivt inlägg här?? Haha, ändring My!

Idag har jag inte gjort för mycket, plockat iordning lite här, dammsugat, tvättat toaletten, lagat mat, dammsugat och nu sökt ytterligare två jobb. Just det, ringde även till barnomsorgen idag och satte upp mig på vikarielistan. Får se om det ger något!

Nej, nu ska jag slänga i mig ett mellanmål sen ska jag & mamma upp till Netto och kolla läget eftersom de nu har öppnat i ofm!
Därefter är det ner och värda på friskis igen. Ikväll ska mamma & jag plus en himla massa andra ner och skaka på rumpan till Lindas AfroPowerdance. Kom du med vettja! :D Klockan åtta drar vi igång!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

Du kan få komma och renovera hos mig.. Det skulle vara sjukt trevligt ;).. Problemet är väl då att jag inte har råd ;)

2008-10-09 @ 19:47:17
Postat av: Lena Igen!

Å så just det.. Ola är en idiot.. har inte jag sagt det 1000 ggr? ;)

2008-10-09 @ 19:47:55
Postat av: KG

Han verkar i all fall inte hålla igen på utgifterna!!! Nytt regnställ för ca 5000:- då har man det inte tajt med cash direkt....

2008-10-16 @ 11:21:48
Postat av: My

Haha, det där med att vara spara och slösa så är nog jag spara och han slösa.

Han var så duktig i nog en hel vecka, sen rasade allting igen. Han klarar inte att hålla igen på vissa saker. Därför vi behöver ett billigare boende för att han ska kunna fortsätta sitt "handlaliv". Annars hamnar vi nog snart i lixfällan, eller han iaf! skrattar

Postat av: KG

Ska du acceptera att han bränner pengar så pass att ni skulle behöva byta lägenhet så han kan fortsätta på det sättet!? Fattar inte hur du låter dig behandlas så. Tycker verkligen synd om dig :(

2008-10-16 @ 23:10:05
Postat av: My

Ja, tyvärr så är vårt läge som så att jag för tillfället inte tjänar några pengar. Har precis läst klart en utbildning på två år. Ola sa till mig att inte ta något lån, för detta hade jag fått göra för att kunna hjälpa till med hyran. Alltså har jag levt på 2500kr/månaden. Dessa pengar har gått till skolmaterial, min bil och lite mat. Jag har fått bo här nästintill gratis. Det är HANS pengar som HAN har tjänat ihop. Därför tycker inte jag att jag har något att göra med vad han gör med resten av sina pengar. Hade jag tjänat pengar så hade jag hjälpt till med kostnaderna här hemma och resten hade jag fått göra vad jag hade velat med. Som att åka till Thailand en gång till i mitt liv, men det får vänta tills jag har råd att spara ihop till det igen!

2008-10-17 @ 10:04:18
URL: http://flickanm.blogg.se/
Postat av: KG

Din beskrivning ger helt klart lite mer nyans till hur er situation är. När man läser en del av dina inlägg får man dock en något mer ensidig bild av situationen. Ola får klart oförtjänt mycket kritik ibland. Lycka till med framtida jobb och njut av helgen :)

2008-10-17 @ 21:33:17
Postat av: My

Det är väl min blogg och jag får väl skriva precis vad jag tycker och tänker om vissa saker?!!! De flesta som läser vet hur vår situation ser ut och vet vilka jag och Ola är. Jag skriver inte för att andra ska få en inblick i hur våra liv är, utan för att jag ska kunna få ur alla mina tankar och funderingar jag har. Eller du tycker jag ska ta med exakt all fakta från alla sidor, vad alla andra tänker och tycker????

2008-10-17 @ 22:59:30
URL: http://flickanm.blogg.se/
Postat av: KG

Du har helt rätt och jag tycker verkligen att du ska ge den bild som du vill och känner för, fortsätt med det.



PS: Du är jätteduktig på att uttrycka dig i skrift och det är kul att du uppdaterar dagligen.

2008-10-18 @ 11:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback