Lugnat ner mig lite?

Kanske lika bra att jag ger en liten förklaring på varför mitt utbrott på förra inlägget.
Ska försöka ge en "kort" beskrivning på hur det gick till.

Satt hemma hela dagen apnervös innan jag skulle iväg på den där intervjun. Satt och läste på om företaget och läste på om olika frågeställningar som kunde dyka upp och föröskte hitta på bra formuleringar på mina svar för att göra just mig så intressant som möjligt.
Läste precis innan det var dags att köra att de rekommenderar att man spenderar minst 3 timmar på förberedelse inför en intervju. SHIT, tänkte jag det. Det kommer ju säkert gå bra! *hrm* Men litade på min magkänsla och började den långa resan till Ronneby! (De som känner mig vet ju hur dåligt lokalsinne jag har, så jag hade skrivit ner lite vägar från eniro. Tror ni vägarna stämde? Haha, var till att börja med fyra rondeller och inte två som det stod på vägbeskrivningen) *asg*
Kom iaf fram planerat och i god tid.
Satt ner och väntade på att klockan skulle bli fyra. Det strömmade in folk. Så vi var väl ett gäng på ca 20 personer i olika åldrar. När klockan var kvart över fyra så dök den här mannen upp. Vi fick gå till ett rum, där han delade ut ett papper som vi skulle fylla i. (typ, vad vi heter, tele, email, önskemål om plats att vara och om vi hade någon vana), sen började själva intervjuerna. jag var i mitten av dem som skulle intervjuas. Men precis innan vi gick ut så sa han "ja, det har varit många stora grupper idag, de var nog 40 pers innan idag här. Alltså var det 60 personer som han hade intervjuat.
Första tjejen satt väldigt länge där inne och jag tänkte det här kommer verkligen dra ut på tiden.
men nästa tjej gick in och kom ut efter max två minuter. och så fortsatte det sedan.
Det blev min tur och när jag kom in så lämnade jag fram lappen, han frågade vad jag hade gjort innan och så sa jag "varit på Finnveden, Stora Enso, gått en KY-utbildning till Friskvårdskonsulent och så gick jag NV på gymnasiet".
Sen så sa han "Ja, du har ju ingen vana så du skulle i så fall kunna passa på frukosten (börjar kl 05.00-13.00) eller som nisse på våra julbord då du går runt och ser trevlig ut och fyller på sillen osv.
Sen så sa han ja, det var inget mer va? Då hade jag varit där i max en minut, kanske 30 sek. Så jag sa ja, då får jag väl ta och köra hem igen. Vad kläcker han ur sig då? "Har du bil & körkort?" Eh, ja hur skulle jag annars ta mig hit. Bor ju i Jämshög. Ja, just det. Det ser jag ju att du hade skrivit här. Så han skrev till det med. Sen fick jag köra hem.

Hur oseriös får man bli på en skala?
Jag tror att det är såhär att han har inte orkat läsa igenom alla som hade sökt tjänsterna. utan tillkallat alla direkt till intervju för att se om de hade någon vana.
Det roliga var att när jag sökte så stod det "ingen vana krävs, vi utbildar på plats". HA!

Var måttligt förbannad när jag gick till bilen, glömde till och med bort att gå på toa för jag var dunderkissignödig.

Där hade man suttit och varit jättenervös och lagt ner massa tid på att förbereda sig för att göra ett gott intryck och så fick man inte chansen att öpnna munnen ens. Hur f*n ska man kunna ta sånt seriöst? Han vet ju inte ett skit om mig eller  vad jag kan.

Jaja, får veta i slutet av nästa vecka om jag får nissjobbet eller inte. Kul att bara få arbeta på julborden, så antagligen ryker julafton ifrån mig om jag skulle få jobbet, men det är tveksamt eftersom det fanns de som hade vana.

Jag orkar inte bry mig, la både tid på att köra de 11 milen fram och tillbaka och bensin. *aargh*

Haha, som vanligt blev detta inget kort inlägg.

Ska fortsätta söka jobb idag, kanske städa undan lite. Sen efter två ska jag till Malin igen.
Ikväll är det sedan afropowerdance igen! =)
Just det, fick fixa ersättare osv till mitt värdpass igår med. kändes ju j*vligt onödigt. Men men, var ute och gick en lång runda med Ola igår för att få ur mig lite aggressioner, men hur den resan gick är en annan historia! *suck*

Tjingeling sålänge....

Kommentarer
Postat av: Lena

Hahahaha ja folk från Blekinge.. De har då inte alla hästarna i hagen ;)...



Är mycket folk som gör så dock..

Jag var på en intervju där hon tittade på mig uppifrån och ner sa: "Ja det blir bra" å sen fick jag jobbet.. Jag hann inte ens säga mitt namn.. =)

2008-10-16 @ 10:22:43
Postat av: My

Haha! jag ger upp om det ska vara så!

Postat av: Caroline

Det suger ju verkligen... Jag hade nog inte kunnat hålla mig. Jag hade frågat "Jaha, var det detta jag skulle förberede mig i 3 timmar på?" Assholes..

2008-10-16 @ 12:12:55
URL: http://caroline1985.blogg.se/
Postat av: My

Ja, jag var verkligen skitförbannad när jag gick därifrån. Fast hade ett fakesmile när jag gick därifrån. Men herregud va fort jag gick! Blev så jvla besviken. Men men, får fortsätta mitt letande. Får jag bara över julborden så är det fn bud på att tacka nej. Fast jag behöver pengarna, kostar mig dock en slant att köra häremellan. Kul om man får frukosten och börjar kl 05.00. Då får jag köra hemmifrån vid 4, alltså stiga upp vid tre! asg Kul liv! nej, life sucks!!

2008-10-16 @ 12:18:53
URL: http://flickanm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback