Fredagen kom...

och gick lika fort igen!

Jahapp, vad har skett idag?
Hrm, gick upp vid tio och åt en mumsig frukost. Sen dök jag långt långt ner under täcket igen och tänkte ha en riktigt mysig förmiddag när Ola ändå är hemma. Han låg dock inte kvar så länge utan satte sig vid datorn och där blev han sittande tills det var dags att bege sig till jobbet igen.
Själv vaknade jag till liv igen vid ett *leeer* var ju tvungen att stiga upp och göra mig iordning och sticka upp och klippa luggen. Så nu mina kära vänner SER jag igen, gudomligt skönt måste jag säga. Går inte att vänta så länge som jag gjorde nu! :)

Sen stack jag hem till mamma och hon ville till Sölvesborg för att kolla på nya gardiner, så dit begav vi oss hungriga och dana. Vi bestämde oss rätt fort när vi kom fram att vi var tvugna att äta något. Så vi begav oss till ett mysigt konditori och åt en väldigt god baguette.
Sen blev det en runda i de två gardinaffärerna där mamma hittade precis det hon ville ha. (Fast som hon till en början inte vågade köpa eftersom vi hade övertalat mormor till att köpa likadana till stugan). Men efter lite övertalning så tog hon dem iaf! :)
Kollade sedan runt i lite andra affär i jakt på ett par gympardojjer till mig. Äger för tillfället bara foppatoffler och finstövlar, alltså ingenting mitt emellan. Ser inte så bra ut att komma med mysbyxor och stövlar till det *asg* Har visserligen mina "kompisar" också. (ett par fleecefodrade röda skor som är införskaffade på barnavdelningen i K-stad) *asg* Och tro det eller ej men de heter "Kompisar" och har en smilegubbe på sig. De köpte jag förra året eftersom jag frös som en dåre om mina fötter. Men de är för tillfället alldeles för varma, så alltså vill jag ha någonting däremellan. Inte för varma och inte för kalla.
Hittade ett par puma i goretex på intersport, var skitsnygga och väldigt sköna. Men 700kr är på tog för dyrt för min plånbok för tillfället! :(
Kollade på gympadojjer också men det finns ju för f*n bara VITA sådana, hur kul är det att införskaffa sig sådana när det är blött och geggigt ute??? Nej, precis. De är då rena i MAX 3 min sen är de ugly!
Så min jakt går vidare. Tills dess får jag se ut som jag gör! :)

Stack sedan hem och lagade potatisgratäng med kokta grönsaker och lövbiff tills Ola slutade jobba. Hämtade Ola och åt en efterlängtad middag med honom.
Hade även köpt Coca cola till gottegrisen nr1 och en godispåse till gottegrisen nr2! :D Fast Ola dök också ner i godispåsen. Var även hemma en runda hos svärfar som precis hade kommit hem från tyskland *ännu mer godis*. Var ju tvungen att mysa lite med freddan, hann ju inte göra det innan idag när jag var där och matade honom.

Ja, vad har mer hänt ikväll? Skulle kolla på idol men tröttnade rätt snabbt, kollade därefter i 5 min på shall we dance, men den har jag med sett för mycket. Så därför fick det bli "Alvin & gänget" ännu en gång, alltså jag älskar den filmen. Ja, jag vet jag har SJUKT dålig humor. Men men, sån är jag! ;)

Nej, om man skulle ta och krypa ner i sängen igen. Tillbringar ju inte alls mycket tid där! *hrm*

Sov så gott allihopa där ute i den stora världen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback