140 000kr

Och där försvann vår chans till en billigare och större lägenhet!
Senast klockan fyra idag skulle vi ha lämnat besked, men som jag sa till Ola att det är hans som får bestämma eftersom det trots allt är han som betalar! Och han sa inget (eller jag fattade att han inte ville flytta dit).
Synd för fräschare och finare lägenhet får man leta efter. Fast jag vet inte om jag hade trivts jag heller, just nu känner jag bara tanken på att jag vill göra om, pyssla och ha mig. Hade även varit skönt att slippa ha fiskeskåpet i vardagsrummet, sjävla skåpet i sig är skitsnyggt. Men tyvärr så ligger det alltid 50 spön utanför skåpet PLUS kläder, lådor, fiskesaker mm mm. Avskyr att se sånt! Men men, när du tjänar egna pengar My så kan du ta och uttala dig!!

Såg en lägenhet på blocket idag som var till salu, en bostadsrätt för 3400kr i månaden typ. Mailade dem och när hon berättade om hur de hade totaltrenoverat den så blv vi väldigt sugna och gick och kollade på den. (Låg här i Jämshög).
Visst den var jättestor, 81kvm, stora rymliga rum men vilka FÄRGER, rosa/lila i hallen, mycket oranget, blått osv *ryser* Nytt kök hade de satt in från IKEA, ingen hit! Fick inte plats med diskmaskinen och sen kom vi till det största minuset av allt. Toaletten var på 1kvm, alltså gå in&gå ut. Den var ju tillochmed mindre än den vi har i stugan, hahaha!
När vi sedan frågade vad de hade tänkt sig för pris och de kläcker ur sig 140 000kr, haha skämtade de eller? Så fin var den verkligen inte. Hallå, den ligger i jämshög med sopstation och kyrkogården som utsikt! *asg*
Nej, ve och fasa!! Skulle vara kul och veta om någon galning lägger så mycket på den. För 500 000kr får man ju ett hus för här!

Jaja, som Ola sa. Hur många år till hade vi tänkt på i lägenhet?? 2-5 år kanske, sen är vi nog mer intresserade av hus. Eller jag iaf! ;)

Får vara sluttjatat från min sida, lika bra att inte säga allt för mycket vad man tänker och tycker har jag märkt!

Nej, nu ska jag plocka iordning lite. Ola och Håkan stack nyss iväg för att testa nya beten, suck....

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback