Ikea

Idag blev en händelserikdag! =) Körde först upp till mammas jobb och masserade en person. Skulle egentligen haft två men en avbokad pga personliga skäl.
Körde därefter hem till mamma för att prata lite. Då hon kom med det "dumma" förslaget att vi skulle sticka till Ikea! =)
Så vi ringde mormor och drog med henne också. Dock blev vi hungriga när vi hämtade mormor så vi stack till toddez och åt lunchbuffe. Snacka om att ha tur, det var stekt sill och potatismos *mjums* =)

Väl uppe på ikea så köpte jag en himla massa ljus (de var helt slut hemma så det var verkligen på tiden), köpte även det där vitrinskåpet som jag så länge har velat ha. Så nu har jag ett likadant som Malin *härmapa* =) =)
Kommer blir ursnyggt. Köpte dock ingen tvbänk, väntar med det tills tv:n är köpt. Mamma måste upp igen och köpa golv, fast då får pappa ta hem den stora firmabilen från jobbet först! =)
Så då tänkte jag passa på *hehe* Ljusen räcker väl till jul nu iaf, går så himla mycket värmeljus nu! Mysigt värre!

Därefter stack vi till släktingarna på Åbergs & Söner och drack en kopp kaffe.
Sitter nu hemma hos mamma och småpratar lite med mormor och morfar som också är här.
Ska strax köra hem och försöka få ihop skåpet och titta tv.
Är så j*vla irriterad, de skulle stänga av vattnet imorgon mellan 08.00-18.00 för att blåsa rent ledningarna i jämshög. Så vi skulle fylla "badkaret" med vatten för att ha sålänge. Men vad gör man om man INTE har ett badkar då? Så jag lånade lite hinkar av mamma. Nu ringde Ola nyss och sa att det redan nu hade stängt av vattnet. Så kan de väl inte göra???
Hade planerat dagen imorgon att stiga upp tidigt och duscha och fylla på vatten lite här och där. Nu kan jag varken laga mat, tvätta mig eller borsta tänderna *grr*
Ska jag behöva gå upp till centrum för att fylla på dunkar och BÄRA hem dessa igen??? Herregud, vilket åratal lever vi på egentligen?????

Arg är det rätta ordet, hade tänkt köra en maskin disk idag också. Kan ju inte diska heller, AAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Behöver ta ut min vrede, men förkyld som jag är så kunde jag inte träna igår och tänker vila idag med. Så jag vet att jag är frisk till lördag, mycket viktigt! ;)

Ha en trevlig kväll för jag ska tjura!

Kommentarer
Postat av: Håkan

Medans du tjurar kan du ju tänka lite på dom som saknar vatten varje dag...Kanske inte är så farligt att missa disken en kväll? Bara en tanke...

2008-11-11 @ 20:10:53
Postat av: My

Haha, sen NÄR blev du sån??? Tänk va hemskt det hade varit om du precis hade kommit hem från en fisketur och inte kunde skölja av dina små älsklingar! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback