Vad ska jag göra med mitt liv?

Onsdag idag, en vecka kvar tills man ska få vräcka i sig julmat. Så fuskigt att alla andra (typ) får äta flera julbord, medan jag får nöja mig med julafton. Då ska det svullas det vill jag säga! :P

Har varit lite dålig på att uppdatera, dagen igår bara försvann. Vet ej vart den tog vägen. Lagade mat på förmiddagen, skinkstek med potatis, sås och äppelmos *mums*
Sedan bar det iväg på möte på AF igen... Slut vid tre, skulle vara hos mamma på hennes jobb vid lite i fyra så jag gick in på Lizzo och "råkade" prova den där klänningen jag ville ha. Fast tyckte egentligen inte att jag hade råd med den men efter några sms med Ola så bestämde jag mig för att ta den. Så nu är även nyårsklänningen fixad! =)

Körde sedan till mammas jobb där vi åt, körde sedan hem och hämtade Jocke och begav oss sedan till simhallen för att simma (antagligen för sista gången i år) *snyft* har en gång kvar på kortet så ska försöka dra med mamma nu i juldagarna, fast hon bara jobbar och jobbar.

På tal om jobb, va sjutton ska jag göra med mitt liv? Jag som hade en sådan plan för hur jag ville hur mitt liv skulle se ut.
Jag vet vad jag vill, egentligen. Jag vill jobba som hälsoutvecklare på ett företag. Inte vara inhyrd eller ha eget eller något sådant utan ha en fast anställning. *dream on* Hade mina planer på att börja längst ner på ranken och sedan jobba mig upp, göra mig behövd med andra ord.
Fast det satte ju fordonsindustrin stopp för när man inte ens kan få ett vanligt svenskt hedligt jobb, är nästintill villig att ta vad för jobb som helst. Dock inte som telefonförsäljare. Är inte riktigt den typen av person =S

Så frågan är, ska jag ge upp mina drömmar att få arbete (någon gång i framtiden) som hälsoutvecklare och sadla om till något helt annat? Och VAD i så fall?
Har lärt mig att nu förtiden så kan man inte utbilda sig till något man verkligen vill arbeta med utan vad som behövs på marknaden...*suck* Inget som direkt passar mig, det står att det kommer behövas många utbildade till ditten och datten om si och så många år.
Så nu sitter jag här, ska jag påbörja en utbildning till något som KANSKE behövs om några år och som jag egentligen inte vill utbilda mig till???
Eller vad sjutton ska jag ta mig till?
Jag klarar inte av att gå hemma längre. Mår sämre för varje dag som går, så himla jobbigt att hela tiden försöka att inte visa någonting utåt. Är så rädd att få frågan hur jag egentligen mår. Tror det brister då, känner mig fruktansvärt misslyckad!
Pluggade två år, hade skitroligt och det man läste var sååå intressant. Tog inget lån, utan levde på 2500kr/månad. Målet var nu att få arbeta och tjäna lite egna pengar igen för att kunna betala för mig till hyra osv. Eftersom Ola då hade gjort det nästan helt själv i två år.
Och nu, ja nu har jag gått hemma i snart 4 månader med 3000ke/månad. Får ifs from denna månad 4961kr/månad. Så Ola har fått fortsätta att betala för mig. SÅ HIMLA FRUSTRERANDE!!!!!!!!!

Ja, jag vet jag är en j'vla gnällfia. Allt detta har jag med all säkerhet skrivit om flera gånger i denna blogg. Men vad ska man göra när man bara älter det i huvudet hela tiden. Det måste få komma ut......på något sätt!

Nej, nu ska jag vika tvätt och kanske hoppa in i duschen. (sitter fortfarande med pyjamasen på). Sen hem till mamma och fixa mat till henne och några tjejkompisar till henne som ska komma på besök.
Blir nog ingen träning ikväll, har gett upp för i jul tror jag!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback