Uppdatering

Och så var nästan denna dag med slut.
Har städat lite mer än halva lägenheten nu, ska strax ta sista biten med innan det är träning!

Måste bara få skriva av mig ang. afmötet idag. Jag tror jag kommer bli tokig, det skriker liksom inom mig. Jag fattar verkligen inte vad jag gör där.... Känner mig väldigt väldigt felplacerad.

Iaf så var vi på studiebesök på studiecentrum idag. (Jobbgarantin borde egentligen heta pluggarantin), eftersom de verkar bara vilja få oss till att plugga mer för att de ska slippa få stämpel på sig att det är så många arbetslösa i ofm just nu....*grr*

Så idag fick jag lära mig att  man kan plugga runt om i HELA Sverige, att vi kan välja precis vad vi vill, att vi även också kan plugga utomlands, inget som sätter stopp för det. Vi kan också arbeta utomlands. Och vet ni vad??? När vi studerar så får vi CSN, antingen bara bidragdelen eller låna. NÄHE, säger du det????
Det hade jag inte en aning om!!! Pinsamt ju för fanken, detta är ju sådant man får lära sig på gymnasiet, alla vet väl för f*n va CSN är, att man kan plugga vart man vill. Hade man sedan inte ett helt gymnasiebetyg så kan man läsa upp det på Komvux, grattis det visste vi inte heller!
Och så berättade hon också att det fanns något som hette säsongsarbete!

Allt detta tog 16 min att berätta, sen stod hon där "har ni några frågor"? Eh, vad tror hon?? Alla var knäpptysta av någon anledning.
Så alltså körde jag upp för en 16 min lång föreläsning om självklara saker. Hur tröga tror folk att man är??????

Arg....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaha. AF i ett nötskal. Som tur är så hann jag aldrig komma så lång. Kram

2008-12-11 @ 19:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback