Hänt i veckan!

I måndags var jag på studiebesök på IUC med AF *suckar så djupt det bara går* "Läs här, snälla!" Det stod det typ inristat i pannan, stor mening att läsa där för att få ett jobb som inte finns/kommer finnas kvar i OFM *asg* Ne, kan tänka mig ett industrijobb så länge tills man hittar "The Job". Fast några industrijobb finns det ju inte längre, stor mening att lägga ett års plugg på det då. De tänker verkligen till *not*

Igår satt jag och gjorde mina "läxor" till AF, så nu är jag klar fram till sista januari, ger verkligen ingenting. Skulle först göra ett intressetest så vi visste vad vi verkligen ville jobba med, är inte ett dugg förvånad hur min lista ser ut - jag vet vad jag vill göra med mitt liv, men arbetsmarknaden sätter ju liksom stopp för det. Just därför känner jag att jag verkligen inte passar in i jobbgarantin. De som går där har inte en aning om vad de vill med livet och vissa har bara tagit ett sabbatsår innan de ska börja plugga på högskola. Men men, bara till att bita ihop, får ju pengar! =)
Den andra uppgiften vara att göra en "Livshandlingsplan" och en aktivitetsplan, där vet jag ju också hur jag vill att det ska gå till, har till och med lite småplaner på hur jag ska gå till väga, men allt och precis allt handlar för tillfället att få ett jobb, tjäna lite pengar och få komma ut i verkligheten igen!

Var även hemma hos Jocke igår och försökte hjälpa honom med matten, hoppas han hängde med i derivatans tecken och logaritmer. Va så j*vla stolt att jag faktiskt minns hur man gjorde, och skoj var det! *höhö* Alltid skoj när man vet hur man ska göra!

Sedan stack jag och mamma hem till en jobbarkompis till henne, skulle fika och titta in alla hennes tomtar. Hon samlar på tomtar och har över 1000st uppsatta i hela huset, verkligen skithäftigt! Vilken hobby liksom! =)

Idag hade jag tänkt städa på fm, men Ola kom hem lika fort från fisket idag som de stack. Så blir nog mys i sängen med gränsbevakarna i Australien, sen  renbädda, duscha/klä på sig och sticka till AF där vi idag ska få lära oss att skriva CV, wow! *ironisk*
Vet inte hur många olika sorters CV/personliga brev jag har fått lära mig, man vet ju inte till slut vilka som verkligen har rätt. Tänker faktiskt rätta mig efter det min svenskalärare lärde oss, den ser bäst ut och jag litar faktiskt mest på henne! Lilla underbara Berit, saknar henne!

Ikväll är det sedan simning på schemat och träna, blir John på Ingelas pass idag, fast han ska köra ett medelpass istället för intensiv! =( Får ju aldrig chans att testa hans intensivpass! *grr*
Nästa termin så försvinner Ingelas pass och jag ska värda på Lena N måndagspass och även på torsdagar. Fast det kommer nog inte bli afrodans längre! =( Utan kanske det blir Forza, eller gästgympapass. Får väl se vad de får tag i.

Ha en bra dag, hoppas ni är nöjda nu!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag saknar oxå Beirut!! :D...



Å var du aldrig hemma hos mig under julen??

Hur kunde du missa det?

Min familj är juh galna i tomtar å nära alles bodde hemma så hade vi med en samling på ENORMT många tomtar :D

2008-12-10 @ 17:51:24
Postat av: Lena

Förresten så tycker jag oxå om din blogg.. Men det trodde jag att du redan visste eftersom att jag alltid påpekar allt du skriver/inte skriver ;)

2008-12-10 @ 17:53:21
Postat av: My

Måste ha missat din familjs tomtesamling! ;)

2008-12-10 @ 18:25:30
Postat av: Caroline

du har fått en utmärkelse i min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback